Головна
Реєстрація
Вхід
Четвер
05.02.2024
5:52 AM
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт методиста РМК Копаниці О.М.

Меню сайту

Статистика

Корисні посилання








ПедПРЕСА

<











...
Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.


...
http://proinf.at.ua


 Безпечний інтернет. Онляндія. 
«Безпека дітей в Інтернеті: попередження, освіта, взаємодія»

Роль сім'ї та освітнього закладу  в забезпеченні медіа-безпеки дітей у просторі Інтернет

Полевчук Інна

Дмитрівна,

практичний психолог

 

Роль сім’ї та освітнього закладу в забезпечені  медіа-безпеки дітей у просторі Інтернет. 

Долинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Збереження фізичного і психічного здоров'я дітей у сучасному інформаційному середовищі

Павловська Альона

Євгенівна,

практичний психолог

   Психологічна залежність від комп'ютерних ігор.

Долинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 

Небезпеки та ризики, з якими діти можуть зіштовхнутися в мережі Інтернет

Шахненко Ольга

Федорівна,

вчитель фізики

і математики

Цимбал Юлія

Олександрівна,

учениця 10 класу

 

ВПЛИВ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ НА ПІДЛІТКІВ

Долинська загальноосвітня школа I-III ступенів №1 

 

ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ
Перелік Інтернет-ресурсів, функціонування яких повністю чи частково присвячене проблемі безпеки у мережі Інтернет

https://onlandia.org.ua/ Портал для батьків, дітей, учителів

http://www.slideshare.net/garasym/grys-i Презентація "Нормативно-правовий вектор Європейського Союзу в інформаційній безпеці та політиці України"

http://elint-pr.blogspot.com/ - Блог "Інтернет - очима дітей"

http://bezpeka.kyivstar.ua/ Розділ сайту kyivstar.ua, присвячений безпеці в Інтернеті

http://www.tvidi.ru/ Дитячий портал-соцмережа: ігри, спілкування, щоденники, фотографії та відеоматеріали.

www.mirbibigona.ru/ Дитяча соцмережа: спілкування, музика, фотоальбоми, ігри, новини

http://shodennik.ua/ Шкільна соцмережа з елементами адміністрування навчального процесу

http://kasner.kiev.ua/bezpechnij-internet-dlja-ditej-pravila-povedinki/ Правила поведінки у мережі Інтернет

БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ:ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ?
З 1991 року, коли World Wide Web тільки почала функціонувати у своєму віртуальному просторі, вона поширилася практично на всі, навіть найвіддаленіші, острівки цивілізації. І на сьогодні, мабуть, немає людини, яка ніколи в житті не зазирала через вікно монітору у безмежний і захопливий світ Інтернету. Але як і в реальному світі, там вона може зіткнутися із безліччю небезпек. І похід до сервісного центру у цьому випадку може стати чи не найлегшим із випробувань.
Особливу групу ризику становлять діти. Хоч вони, як правило, більш обізнані у сучасних технологіях, ніж їх батьки, але ще не мають достатніх соціальних навичок, щоб відрізнити правду від фальсифікації. 8 лютого2011 року, у День безпечного Інтернету компанія «Майкрософт Україна» презентувала дослідження, що демонструє поведінку в Інтернеті дітей та підлітків – користувачів мережі. Протягом останнього року кількість дітей віком 10-17 років, які опанували Інтернет, становила 96%, але про те, які ризики існують в мережі і як на них реагувати, знає менше половини. Окрім того, багато дітей безтурботно розміщують особисту інформацію і ходять на зустрічі з віртуальними знайомими.

Цікаві цифри (за матеріалами досліджень компанії "Київстар"):

· 78% українських дітей старше 6 років користуються інтернетом;

· 24% батьків не знають про те, що їхні діти виходять в інтернет через мобільні телефони;

· 9% батьків не підозрюють, що їхні діти виходять в інтернет через мобільні телефони батьків;

· 8% батьків не знають, що їхні діти відвідують інтернет-клуби;

· 27% дітей зізналися, що в інтернеті з ними контактували незнайомці, 30% з них пішли на контакт;

· 28% висилали фото віртуальним знайомим;

· 7% ділилися в інтернеті інформацією про сім'ю.
 
6 правил для батьків — розумних користувачів Інтернету
 
1. Розмістіть комп’ютер у кімнаті, яку використовують усі члени родини. 
2. Використовуйте будильник для обмеження часу, якій дитина проводить в Інтернеті.
3. Використовуйте технічні засоби захисту: функції батьківського контролю в операційній системі, антивірус та спам-фільтр. 
4. Створіть «Сімейні інтернет-правила», що містять правила онлайн-безпеки для дітей.
5. Проводьте більше часу із дитиною. Всіляко заохочуйте обговорення тем, пов’язаних з Інтернетом.
6. Навчайте дітей критично ставитися до інформації в Інтернеті і не повідомляти конфіденційні дані он-лайн.


Термінологічний словник

Фíшинг (англ. phishing ['fiʃiŋ] від fishing — рибальство) — вид шахрайства, спрямованого на неправомірне отримання конфіденційної інформації. Зазвичай зловмисник посилає електронною поштою підробку підофіційний лист- від банку або платіжної системи, - де вимагає «перевірки» певної інформації або виконання певних дій.Цей лист зазвичай містить посилання нафальшиву веб-сторінку, яка імітує офіційну,з корпоративним логотипом і наповненням, і містить форму, що вимагає ввести конфіденційну інформацію - від домашньої адреси до пін-коду банківської картки.

Кардинг – вид шахрайства, при якому проводиться операція з використанням банківської картки або її реквізитів, не ініційована або не підтверджена її власником.

Буллінг (англ. bullying) – залякування, переслідування, знущання, глузування й інші дії – які здатні налякати, принизити й іншим чином негативно впливати на дитину.  Цей вид насильства набув широкого поширення в середовищі підлітків. Вони створюють сайти, присвячені одноліткам, які з тих чи інших причин стають «ізгоями», розміщують компрометуючі їх фотографії, надсилають анонімні образливі та загрозливі повідомлення, розпускають непристойні чутки. Іноді сцени знущання знімаються на фото – або відеокамеру і потім поширюються через Інтернет.

Грумінг (англ. grooming) – входження в довіру до дитини з метою використання її у брутальних цілях.

Троллінг(від англ троллінгу-Ловля на блешню) - розміщення в Інтернеті(на форумах,в дискусійних групах, у вікі-проектах та ін) провокаційних повідомлень з метою викликати конфлікти між суб'єктами, взаємні образи іт.п.Особу, що займається троллінгом, називають тролем,що збігається з назвою міфологічної істоти.

Spyware (шпигунське програмне забезпечення) – вид програмного забезпечення, призначення якого - збирати інформацію про дані, що зберігаються на комп’ютері чи про дії, які виконує користувач. До цієї групи можна віднести деякі види вірусів (троянський кінь), клавіатурні шпигуни тощо.

http://www.onlandia.org.ua – On-ляндія. Безпечна веб країна – Інтернет-портал, присвячений проблемі безпеки дітей в Інтернеті.
ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНІСТЬ
Інтернет залежність: як виявити? Як позбутися?
Другого вівторка лютого кожного року у світі відзначають День безпечного Інтернету. У 2013 році він припадає на 15 лютого. Цього дня ми згадуємо про те, про що мали б пам’ятати кожного дня – нашу безпеку у Всесвітній мережі. Ми дивимося новини та погоду, шукаємо фільми і музику, спілкуємося з друзями та просто знайомими, і не думаємо про те, що під ніком знайомого може приховуватись недоброзичливець, до скачаного файлу може бути вклеєний вірус, а посилання на цікаву новину насправді веде на заражений сайт. Але у даній статті ми розглянемо інший негативний фактор, виникнення якого стало можливим лише після розробки у 1989 році Тімом Бернесом-Лі концепції WWW та розгортання світової павутини, а саме – інтернет-залежність.
  Адикція (залежність) від чогось – поняття не нове. Пригадуючи навіть найвизначніші історичні постаті, ми одночасно згадуємо і про їх згубні пристрасті. Усім відомо, що Достоєвський Ф. М. був невиправним картярем, через що його родина увесь час бідувала. На противагу йому, Зігмунд Фрейд зумів перебороти власний потяг до кокаїну. Від хронічного алкоголізму помер Шолохов М. А., від нього ж, а також схильності до наркотиків, страждала Едіт Піаф. Таких прикладів можна навести дуже багато. Різні й причини виникнення таких залежностей. Можливо, творчі особистості несвідомо намагаються втекти від реальності, а що стосується цілком пересічних людей, яких щодня ми бачимо у кримінальній хроніці новин? Може, їм просто не вистачає здорового глузду і стійкої волі? Що змушує і дітей, і дорослих дні й ночі напроліт, нехтуючи сном та їжею, одна за одною гортати сторінки, на яких такі ж, як вони, безіменні серфери у морі Інтернету, залишають велемовні записи типу «Тут був Вася. LOL»? А Ви самі чи Ваші діти не страждаєте на Інтернет-адикцію? Як виявити її симптоми у члена сім’ї? Сподіваємося, що дана стаття допоможе Вам знайти відповіді на ці питання.
Основні 6 типів інтернет-залежності такі:
    Нав'язливий веб-серфінг (інформаційне перевантаження) - нескінченні подорожі по Всесвітній павутині, пошук інформації.
    Пристрасть до віртуального спілкування та віртуальних знайомств - великі обсяги листування, постійна участь в чатах, веб-форумах, надмірна кількість знайомих і друзів в Мережі.
    Ігрова залежність - нав'язливе захоплення комп'ютерними іграми по мережі.
    Нав'язлива фінансова потреба - гра по мережі в азартні ігри, непотрібні покупки в інтернет-магазинах або постійні участі в інтернет-аукціонах.
    Пристрасть до перегляду фільмів через Інтернет.
    Кіберсексуальна залежність - нав'язливий потяг до відвідування порносайтів.
Ознаки інтернет-залежності у підлітків:
 Зниження успішності, систематичні прогули та інші проблеми у процесі навчання.
 Часті безпричинні зміни настрою: від млявого до піднесеного, від байдужо-пригніченого до піднесено-ейфоричного. 
 Хвороблива і неадекватна реакція на критику, зауваження, поради.
 Наростаюча опозиційність до батьків, родичів, старих друзів.
   Значне емоційне відчуження.
   Погіршення пам'яті та уваги.
   Напади депресії, страху, тривоги, поява фобій.
   Обмеження спілкування з друзями, батьками, родичами, значна зміна кола спілкування.
   Відмова від справ, до яких спостерігався інтерес, та від хобі.
   Зникнення з будинку цінностей або грошей, поява чужих речей, грошові борги.
    Не характерні раніше брехливість та неохайність.
Інтернет сам по собі не є «поганим» чи «хорошим», якщо взагалі можна говорити про таке глобальне явище у моральних категоріях. Усе залежить від людини, яка його використовує. Для когось він може бути ідеальним дослідницьким інструментом, для іншого – захоплюючим віртуальним світом, а ще для когось стане хворобливою пристрастю, манією.
"Кіберпростір - один зі способів зміни стану свідомості. Кіберпростір і все, що в ньому відбувається, видається реальним - часто навіть більш реальним, аніж сама реальність" - каже американський психолог Дж. Сулера.
Обговорювати феномен інтернет залежності почали відносно недавно. В 1994 році психіатр Кімберлі Янг розробила й помістила на веб-сайті спеціальне опитування і незабаром одержала майже 500 відповідей, автори 400 з яких були визнані, відповідно до обраного критерію, інтернет-залежними. В 1997-1999 роках були створені дослідницькі й консультативно-психотерапевтичні веб-служби з даної проблематики.
В 1995 році доктор Іван Голдберг один з перших дав визначення даному поняттю. Він виділив наступні основні симптоми цього розладу: використання інтернету викликає хворобливий негативний стресовий стан або дистрес; використання інтернету заподіює шкоду фізичному, психологічному, міжособистісному, економічному або соціальному статусу.

Пропонуємо Вам пройти тест для діагностики Інтернет-залежності за методикою Кімберлі Янг. Відповідь на кожне питання оцініть таким чином: «Ніколи» - 1 бал, «Дуже рідко» - 2 бали, «Іноді» - 3 бали, «Часто» - 4 бали, «Завжди» - 5 балів.
1.Чи відчуваєте Ви ейфорію, пожвавлення, збудження, перебуваючи за комп'ютером?
2.Чи потрібна Вам проводити все більше часу за комп'ютером, щоб одержати ті ж відчуття?
3.Чи відчуваєте ви порожнечу, депресію, роздратування, перебуваючи не за комп'ютером?
4.Чи траплялося Вам нехтувати важливими справами, в той час як Вибули зайняті за комп'ютером, але не роботою?
5.Чи проводите Ви в мережі більше 3-х годин на день?
6.Якщо Ви в основному використовуєте комп'ютер для роботи, чи берете участь у робочий час у чатах або виявляєте себе на не пов'язаних з роботою сайтах більш, ніж двічі на день?
7.Чи скачуєте Ви файли з заборонених сайтів чи сайтів еротичного спрямування?
8.Чи вважаєте Ви, що з людиною легше спілкуватися "онлайн", ніж особисто?
9.Чи говорили Вам друзі або члени сім'ї, що Ви занадто багато часу проводите "онлайн"?
10.Чи заважає Вашій діловій активності кількість часу, що проводиться в мережі?
11.Чи бувало таке, що Ваші спроби обмежити час, проведений в мережі виявлялися безуспішними?
12.Чи буває так, що Ваші пальці втомлюються від клавіатури або клацання кнопкою миші?
13.Чи траплялося Вам відповідати неправду на запитання про кількість часу, що Ви проводите в мережі?
14.Чи спостерігався у Вас хоч раз "синдром карпального каналу" (оніміння та болі в кисті руки)?
15.Чи бувають у Вас болі в спині частіше, ніж 1 раз на тиждень?
16.Чи буває у Вас відчуття сухості в очах?
17.Чи збільшується час, проведений Вами в мережі?
18.Чи траплялося Вам нехтувати прийомом їжі або їсти прямо за комп'ютером, щоб залишитися в мережі?
19.Чи траплялося Вам нехтувати особистою гігієною, наприклад, умиванням, голінням, причісуванням і т.д., щоб провести цей час за комп'ютером?
20.Чи з'явилися у Вас порушення сну і/або чи змінився режим сну з того часу, як Ви стали використовувати комп'ютер щодня?
Інтерпретація результатів:
20-29 балів – залежність від Інтернету відсутня;
30-49 балів – Інтернет-залежність не виражена чи слабо виражена, але пропонуємо прислухатися до наступних рекомендацій;
50-79 балів – мережа здійснює значний вплив на Ваше життя;
80-100 балів – Вам необхідна допомога психолога.
 
Рекомендації для Інтернет-залежних:
1.Встановити межу часу, який можна проводити в Інтернеті.
2.Змушувати себе час від часу кілька днів поспіль не працювати в Інтернеті.
3.Програмним чином заблокувати доступ до якихось конкретних ресурсів Інтернету.
4.Встановити для себе правило: не звертатися до мережі Інтернет протягом робочого дня (якщо тільки це не входить в робочі обов’язки).
5.Ввести відчутні для себе (однак без нанесення збитку здоров'ю) санкції за недотримання такого роду правил і обмежень.
6.Накладати на себе подібні санкції до тих пір, поки не відновиться здатність виконувати дані самому собі обіцянки.
7.Змушувати себе замість роботи в Інтернеті займатися чимось іншим.
8.Навчитися  отримувати від життя інші насолоди, здатні замінити або перевершити задоволення, яке Ви отримуєте від роботи в Інтернеті.
9.Звертатися за допомогою родичів, друзів чи психолога кожного разу, коли власних зусиль виявляється недостатньо.
10.Уникати таких зустрічей і перебування в таких місцях, які могли б спонукати Вас повернутися до адиктивної поведінки.
АНКЕТА
Приклад анкети з теми «Чи знайомі ви з небезпеками в Інтернеті?»
Анкету можна скачати за наступним посиланням:
Джерело: http://irmk.org.ua/ikt/safe_int/anketa.doc

Презентація. Безпека молоді в інтернеті

Лист МОН України № 1/9–768 від 06.11.09 "Про захист дітей та молоді від негативних інформаційних впливів"

Лист МОН України № 1/9-916. від 28.12.09 «Про проведення дня безпечного Інтернету»

Лист МОН України № 1/9-815. від 11.11.10 «Про проведення конкурсу «Онляндія в моїй школі»

Спеціалізовані веб-ресурси:

Програмне забезпечення для блокування небажаної інформації на сайтах:

  В Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом, але більше половини не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі. Окрім того, багато дітей безтурботно розміщують особисту інформацію і ходять на зустрічі з віртуальними знайомими. 


- 44% дітей знаходяться в потенційній зоні ризику (надають особисту інформацію) і 24,3% вже були у ризикових ситуаціях (ходили на зустріч із віртуальними знайомими). У віковій групі від 15 до 17 років цей показник склав 60,3%.

- 52% дітей виходять в Інтернет перш за все задля спілкування в соціальних мережах, де вони залишають свій номер телефону (46%) та домашню адресу (36%), а також особисті фото (51%).

- 6,5% підлітків 15-17 років розповсюджували онлайн особисту інформацію про своїх батьків, у той час як серед молодшої групи респондентів 10-11 років цей показник складає поки лише 0,4%.

Щороку в другий вівторок лютого в Європі святкується День безпечного Інтернету.  Україна вже третій рік поспіль підтримує цей захід. Цього року компанія «Майкрософт Україна» прагне не тільки привернути увагу суспільства до питання ризиків у мережі, але й підкреслити роль школи у вихованні культури користування Інтернетом. Щоб покращити ситуацію, «Майкрософт Україна» продовжує розвивати освітню програму «Онляндія – Безпека дітей в Інтернеті», яку з 2009 року підтримує Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України.

Безпечною онлайн-платформою для виховання коректної поведінки у мережі сьогодні є сайт «Онляндії» - www.onlandia.org.ua. Його відвідуваність досягає 17 000 унікальних користувачів на місяць, що, як і дослідження, свідчить про нагальну потребу в таких освітніх проектах. Сайт є основним ресурсом програми «Онляндія – Безпека дітей в Інтернеті», що об’єднує 27 членів Коаліції за безпеку дітей в Інтернеті та більше 4 300 волонтерів по всій країні.
 

Цього року фахівці «Онляндії» за сприяння Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України розробили навчально-методичний посібник «Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі». Посібник видано за підтримки програми Microsoft «Партнерство в навчанні» та ставить за мету надати вчителям українських шкіл знання та практичні методичні напрацювання у викладанні теми безпеки дітей в Інтернеті.

Відвідайте і Ви цей сайт! Теми, що можуть Вас зацікавити:

Основи безпеки в Інтернеті для дітей 7 - 10 років

Основи безпеки в Інтернеті для дітей 11 — 14 років

Основи безпеки в Інтернеті для підлітків 15 — 18 років


Серпневий форум

Форма входу

Годинник

Музика

Корисні посилання

Пошук

Календар

Архів записів

Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz