Інтеграційні процеси в різних областях науки і техніки в сучасних умовах стають все тіснішими, об’єднують все ширші галузі знань. Такі процеси повинні знайти відображення і в навчальному процесі загальноосвітніх навчальних закладів, де актуальною залишається проблема формування цілісного уявлення про навколишній світ та місце людини в ньому, наукового мислення та світогляду, підготовки учнів до синтезу та переносу знань із однієї науки в інші, до професійної діяльності у високорозвиненому інформаційному середовищі з високою швидкістю зміни та старіння інформації. Вирішити дану проблему можна завдяки побудові навчального процесу на основі реалізації міжпредметних зв’язків.
Навчально-методичний комлект факультативного курсу "Комп'ютерний супровід курсу математики" схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з математики Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО від 26.07.2010 р. № 1.4/18-Г-635).
Актуальність програми факультативного курсу «Комп’ютерний супровід курсу математики» полягає у розкритті змістових аспектів реалізації міжпредметних зв’язків математики та інформатики. Запровадження зазначеного факультативного курсу сприятиме вирішенню ряду дидактичних задач, зокрема: формування єдиної системи знань; розвиток узагальнених способів дій, формування вмінь та навичок; забезпечення єдності у множині понять та підходів, що розглядаються у процесі вивчення різних навчальних предметів; формування цілісного світогляду особистості; вивчення механізму засвоєння знань та розвитку розумових операцій з точки зору системного використання міжпредметних зв’язків у навчальному процесі.
Аналіз основного курсу математики у 5-6 класах дозволив визначити теми для комп’ютерного супроводу його змісту і організувати процес навчання, виділивши автономність цих тем і показавши їх взаємозв’язок у системі.
Технологічний аспект поурочного планування, чіткий хронометраж уроку та інструктивно-методичні матеріали надають вчителю допомогу з організації навчального процесу у відповідності з концепцією авторів або за власною траєкторією.
Метою факультативного курсу є здобуття учнями теоретичних знань з основ інформатики, набуття умінь і навичок ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для засвоєння курсу математики, що має забезпечити формування та розвиток в учнів інформатичної та математичної компетентностей. Об’єднання змістових ліній двох предметів сприятиме побудові цілісної дидактичної системи, покликаної надати суб’єкту навчання фундаментальні й універсальні знання і вміння, що є запорукою їх дієвості, гнучкості та мобільності.
Завданнями курсу визначено:
- формування в учнів предметних компетентностей, необхідних для ефективного вивчення курсу математики з використанням інформаційно-комунікаційних технологій та інтегрованих знань у повсякденному житті;
- формування та розвиток в учнів умінь, навичок, досвіду організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності;
- розвиток пізнавальної активності учнів;
- формування в учнів уміння застосовувати інформаційно-комунікаційні технології з метою ефективного розв’язання різноманітних математичних завдань.
Скачати електронні документи до факультативного курсу |